Telekomföretaget Orange har startat en experimentbutik i Notting Hill, London. Butiken ser mer ut som ett galleri. Det finns ingen exponering av varumärket, inga erbjudanden, ingen skyltning varken utanför eller inne i butiken. Produkterna, dvs telefonerna m.m. är exponerade i glasskåp ungefär som konstverk. Orange vill inte, som de uttrycker det, "kasta varumärket i ansiktet på sina kunder". Känslan i butiken ska vara som att komma hem till någons vardagsrum. Konceptet har för avsikt att testa alternativa marknadsföringsmetoder, främst relation och upplevelse.
Detta kan vara ett tecken på att varumärket minskar i betydelse till förmån för relationer. Därmed öppnar detta upp för mer relationsmarknadsföring och minskar butikskedjornas dominans. De fria entreprenörerna har ofta samma eller bättre förutsättningar att bygga relationer.
Kombinerat med demokratiseringsverktyget internet kan förutsättningarna öka mångfalden för konsumenten. Ett "fett konto" för varumärkesbyggande blir alltså inte en stor konkurrensfördel.